• 1400/05/02 - 11:59
  • - تعداد بازدید: 4931
  • - تعداد بازدیدکننده: 42
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
مدیریت اطلاع رسانی پزشکی و منابع علمی

وبینار ترسیم نقشه های علمی با استفاده از نرم افزارهای BibExcel و VOSviewer برگزار خواهد شد.

مدیریت اطلاع رسانی پزشکی و منابع علمی
به گزارش مدیر اطلاع رسانی پزشکی و منابع علمی دانشگاه، سی و چهارمین وبینار آموزشی حوزه معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با همکاری حوزه معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی سبزوار، با عنوان ترسیم نقشه های علمی با استفاده از نرم افزارهای BibExcel و VOSviewer، دوشنبه 4 مردادماه 1400 از ساعت 10 الی 12 برگزار خواهد شد.

سرکار خانم دکتر منصوره فیض آبادی، مسئول واحد علم سنجی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار، تدریس این وبینار را برعهده خواهند داشت.


این وبینار با هدف توانمندسازی کارشناسان علم سنجی، کتابداران و کارشناسان پژوهشی دانشگاه های علوم پزشکی بیرجند و سبزوار برگزار خواهد شد. همچنین از کلیه اساتید و کتابداران، دانشجویان و علاقمندان به این حوزه، از سراسر کشور دعوت می شود در این وبینار رایگان، ثبت نام و شرکت نمایند. برای افرادی که ثبت نام کرده و در وبینار حضور داشته باشند، گواهی معتبر رایگان، صادر خواهد شد.







 







 
ویدئوی موقت وبینار (لطفا از رایانه دارای نرم افزار ادوب کانکت برای مشاهده ویدئو استفاده نمایید)
 
 
 
نقشه علمی، نمایی از حوزه های علمی است که با تجزیه و تحلیل کمی اطلاعات کتابشناختی تهیه می شود. عناصر تشکیل دهنده نقشه های علمی، بروندادهای حوزه های پژوهشی هستند. در این نقشه ها، حوزه های علمی که دارای ارتباط مفهومی قوی تری هستند، در، کنار همدیگر و حوزه هایی که ارتباط ضعیف تری دارند در فاصله دورتری قرار می گیرند. در ترسیم ساختار علم سه جزء در نظر گرفته می شوند: عناصر فردی، عناصر مرتبط با یکدیگر که یک شبکه را به وجود آورده اند و تفسیر روابط بین عناصر.
 
نرم افزار BibExcel برای کمک به کاربر جهت تجزیه و تحلیل داده های کتابشناختی و یا هر نوع داده ای با ماهیت متنی طراحی شده است. دانلود نرم افزار BibExcel
 
نرم افزار VOSviewer نیز یکی از مهمترین و پرکاربردترین نرم افزارهای علم سنجی به منظور خلاصه سازی داده ها و ترسیم نقشه های حاصل از داده های مرتبط به پژوهش است. به واسطه این نرم افزار، امکان ترسیم نقشه های همکاری هم نویسندگی، تالیف مشترک به واسطه وابستگی کشورها و سازمان ها، امکان ترسیم نقشه های هم استنادی، زوج های کتابشناختی و نظایر آن امکان پذیر است. دانلود نرم افزار VOSviewer
 
لطفا نمونه فایل های خروجی پایگاه های اطلاعاتی Pubmed، Scopus وWeb of Science را برای تمرینات عملی این وبینار دانلود نمایید:
 
 
 
 
نحوه ورود به وبینار:


وبینار آموزشی ترسیم نقشه های علمی با استفاده از نرم افزارهای Bibexcel و VOSviewer، در سطح ملی و با استفاده از امکانات سامانه وب کنفرانس Adobe Connect برگزار خواهد شد.


برای ورود به وبینار در سامانه Adobe Connect می توانید از آدرس http://vc.bums.ac.ir/mim استفاده نمایید. برای تسهیل در صدور گواهی ها، لطفا به عنوان کاربر میهمان و با شماره ملی به سامانه وارد شوید. همچنین حین برگزاری وبینار می توانید سؤالات خود را به صورت متنی یا صوتی از طریق شبکه اجتماعی واتساپ یا پیامک به شماره 09156043957 ارسال فرمائید.


ضمنا یادآوری می شود با توجه به این که از ابتدای سال 2021 نرم افزار Adobe Connect از Flash Player پشتیبانی نمی کند لازم است کاربران نسبت به بروزرسانی نرم افزار Adobe Connect اقدام نمایند. برای مشاهده راهنمای استفاده از این سامانه و دریافت لینک نرم افزارهای مورد نیاز اینجا کلیک نمایید.

 


ورود به وبینار
 




لطفا پس از وبینار با تکمیل فرم نظرسنجی ما را در ارتقای کیفیت وبینارها و دوره های آموزشی آینده کمک نمایید.
 
 
 
 
 




راه های ارتباطی حوزه مدیریت اطلاع رسانی پزشکی و منابع علمی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در رابطه با وبینارهای آموزشی:


1- پست الکترونیک lib.info@bums.ac.ir


2- تماس با شماره 05632381752 در ساعات اداری


3- ارسال پیام در گروه های خدمات اطلاع رسانی پزشکی دانشگاه در پیام رسان واتساپ


4- ارسال پیام کوتاه به شماره 09156043957



 

 

  • گروه خبری : اخبار مدیریت اطلاع رسانی پزشکی و منابع علمی
  • کد خبر : 40163
کپی لینک کوتاه خبر:

اشتراک گذاری در شبکه‌های اجتماعی

کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

کپی لینک کوتاه :